30/3

Fredagskväll igen. Klara skulle ridit men den var inställd när vi kom dit, så vi köpte ett par skor till mig (jag gillar inte skor - jag har så ont i mina fötter, speciellt i min högra huvalux svallus, som jag redan har opererat en gång...) och handlade mat. Sen åkte vi hem och åt tacos. Nu sitter barnen i badkaret, smutsiga efter dagens äventyr ute i solen.

Jag har jobbat idag.

Nu läste jag i
aftonbladet att bekantes son/bror blev frikänd för det 15 år gamla mordet.

Och så läste jag om att vara nunna. Jag kan inte förstå hur man kan välja att leva ett sådant liv - men visst hade det varit härligt att kunna bli lycklig av att se en blomma. De ber för vår lycka och offrar sig själva.
Tur att åtminstone några av oss inte väljer att leva i total ensamhet - då hade det ju inte funnits några att be för.

Hoppas att i får en bra helg! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback