3mars - Annas och Linas födelsedag!

Igår kväll när Linus hade över 39,5 så ringde jag barnakuten - de tyckte att vi MINST skulle ha i lilleman 3 dl på 2h innan han fick somna. Somna? Han somande hela tiden. Vi sprutade i han vätska, och hade väl hunnit få i nästan 2 dl när en riktig kaskad kom upp. Då var klockan 22 och jag ringde dem igen - jag skulle ringa dem efter 2-3 timmar för att berätta hur det hade gått. Hon tyckte dock att vi kund avvakta hemma - men får vi inte i honom ca 700ml idag (om han inte mår mycket bättre vill säga) så måste vi åka in. När han kräktes igår kväll hade han inte kräkt sedan morgonen. Men han hade över 39 graders feber, hosta och snorig. Vi vet inte vad det är som är problemet. Men vi vet att han är helt slut. Jag har väckt honom idag, för de tyckte inte att han fick sova så länge utan vätska. Han kissade lite igår - typ en gång, och det är positivt att han har kissat i alla fall, och i natt hade han kissat. Han kryper omkring med sina favvoleksaker i handen (sitter dock mest stilla) - men kanske, och förhoppningsvis, är han bättre!

Hoppas att ni mår rba och att ni får en trevlig helg! Anders är och tränar hundarna - pappa kunde ha barnen, men jag vilel inte lämna Limpan när jag inte visste hur han mådde. Sedan ska Anders ut och röja tillsammans med två av grannarna nere vid sjön. Tur at vi fick en ny röjsåg i trettioårspresent så att vi platsar! Nu kan vi röja från orgon till kväll! Precis som förr!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback