14/5; dagen som arbetande

Min första dag som heltidsarbetande sedan september 2005 är avslutad. Det gick bra. Jag träffade en ny klass. Jag fick ett schema., som innebär att jag kommer sätta betyg på ytterligare en 8a, i teknik, jag kommer att ha dem ca 6-8 gånger den här terminen - och det innebär inte att jag kommer att hinna ha dem så många lektioner innan jag måste sätta betyg - självklart kommer jag att sätta det ihop med läraren som har haft dem, och den som jag delar NOlektionerna med, men det känns varken lätt, rätt eller enkelt...

Första dagen som heltidsledig pappa var det för Anders... Bland annat fick Klara väcka honom vid halv nio på morgonen, för att hon skulle hinna till dagis till nio... Sedan hittade Klara Linus ledsen på golvet i sitt rum, när han hade sovit middag - då hade sängen gått sönder och Linus hade tagit av sig byxor och blöja och hade bajs överallt... Hoppsan! Vem har sagt att det är enkelt att vara hemma?

När jag kom hem åt vi och sedan gick vi en runda med hundarna - tränade ett sökslag och gjorde ett par makeringsövningar.

Imorgon har jag två lektioner, så jag tänkte smita iväg och följa med Linus till sjukgymnasten. Imorgon ska vi få träffa både den "vanlig" sjukgymnasten och en ny som är duktig på motorik.

Hoppas att ni har haft en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anna M

Ojoj att det ALLTID ska bli så där när pappor ska vara hemma med barnen ;)

Postat av: Pauline

hahaha - skrattar högt!! Det är väl tur att Anders har Klara som hjälper honom iallafall!

Kram på er!

2007-05-15 @ 14:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback