31/5; torsdag

Idag har jag haft ett antal lektioner, planerat ett par och eleverna har skrivit prov på två OCH jag har hunnit rätta, såväl matteprovet som biologiprovet, och storhandlat. Jag måste vara typ den mest effektiva. Och dessutom har jag fått stora Stirret när ett prov var borta. Jag visste att eleven hade skrivit - men kunde inte hitta det efter lektionen. Eftersom eleven hade gått hem, ringde jag till eleven och frågade och han visste inte om han hade lämnat in... Men en kompis kunde lämnat det?! Han ringde kompisen som inte hade tagit det. Sedan kom han till skolan och vi letade i hans skåp och där, i en bok, låg provet! Så skönt att det hittades! Jag hade ju redan sett värsta scenariet framför mig. Och har man sett mitt skrivbord - som dessutom delas av en annan lärare, så kan man förstå att det lätt skulle kunna komma bort ett papper eller två... vilket det nu alltså inte hade gjort! Anders har varit och tränat sök. Nu är det dags för raklångt läge och vila!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback