8/5; med sorg i hjärtat

Det är med sorg i hjärtat som jag konstaterar att snart är min mammaledighet över... Från och med fredag jobbar jag 100%. Mammaledigheten blev inte om jag hade tänkt mig... Det började med krångel av moderkaka och en massa bakterier, fortsatte med ett skadat och opererat knä, fortsatte med mammas död och knäkrånglet fortsatte och jag tvingades operera igen... Det är så mycket mer jag hade velat hinna med - hälsa på i Stockholm, Halmstad och Karlskrona - ha ork över till att klara mer än att leva...

Det ska bli roligt att jobba oxå - men den här tiden kommer aldrig tillbaka! Ska jag aldrig mer få vara hemma på heltid för att ta hand om mina älskade barn? Det vet jag inte om mitt mammahjärta klarar av...

Nu ska jag snart gå med Klara till dagis, i eftermiddag har hon utvecklingssamtal, och sedan kommer Teresia och Amanda, och ikväll ska jag åka till Ljungby och träna lydnad.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Majsan

Hoppas att Din första arbetsdag har varit bra och att Anders har haft en bra pappaledighet.
Ett sätt att få ny mammaledighet är att skaffa fler barn. Klara sa till mig i lördags att hon vill ha en bebie till för att de är så gulliga.Lycka til
Kram Majsan

2007-05-14 @ 07:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback