10/11; fredag

Idag lyckades alla elever få fram DNA från kiwi eller mjölke - imponerande och roligt!

Vinden viner och regnet faller - det ska bli otäckt väder framåt natten. Jag ska på jobbfest - med tema charter. Passande i höstrusket.

Idag går mina tankar främst till de ungas familjer som hade sina dödsannonser inne i SMP idag - en född 81, och en 91. Även de sjuka i min närhet tänker jag på. Jag tänker på familjen vars son dog i en tvist mellan familjen och ett ungdomsgäng - sonen skulle begravas idag. Jag tänker på den 11 månaders flickan som skakades till döds. Och killen som knivhögg en lärare på en skola - det gick bra, men vilken mardröm... Jag tänker på de anhörigas familjer till tragedin i Finland där en elev sköt ihjäl en massa personer i veckan. Och den stackars killen som vårdasköt sin syster i huvudet så att hon dog när de tränade skidskytte idag. Ibland känns det så tragiskt...

Nu ska jag nog gå och bubbla en stund med barnen innan jag ska iväg igen. Ha en skön helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback