9/11; torsdag

Nu sitter jag i vardagsrummet och skriver på Humpe och Malins nya dator - Anders håller på attt fixa i ordning den - så tar vi med den till Stockholm nästa helg när vi ska på dop!

En ost- och skinkpaj står i ugnen och jag är hungrig. Anders och lilnus hämtar Klara från gympan.

Jag lyckades framställa DNA från kiwi idag - det brukar vara svårt, jag har lyckats med att hitta det i mjölke tidigare, men det är nog lättare... - nu blir det spänannde att se om det funkar med eleverna imorgon.

Det var markarbete igår på ridningen, det gick bra. Fyra små studshopp med olika övningar runt omkring.

Idag har jag råkat ut för fenomenet "kjol" - jag ahde kjol på jobbet och plötsligt blir man så fin! Alla kommenterar det!

Ett annat fenomen är att jag alltid msåte kommentera att alla skyller på skolan - och säger att det är skolans ansvar hit och dit... Det är mycket som Är skolans ansvar - men föräldrarna måste väl ändå ha det största ansvaret på kvällarna och helgerna?! Det är lätt att skylla på skolan! Och lägag över ansvaret på skolan - många gånger har vi ju såklart ett gemensamt ansvar, och det måste vi ta - tillsammans med föräldrarna!

Nu komerm mina älsklingar hem och det är dags att äta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback