2 oktober; tisdag

Nät jag kom hem från jobbet slängde jag ihop en päronkaka, den perfekta - snabb och god! Vi hade lite päron kvar så då blev jag sugen på att baka, annars kan man ta nästan vad som helst... Här kommer receptet (kommer inte ihåg om jag skrivit det tidigare...):

2 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
100 g smält smör

Rör ihop ägg och socker. Behöver inte vispas.
Rör i mjöl och bakpulver samt det smälta smöret
Häll i smord och bröad form.
Lägg på bär eller frukt och ev pärlsocker.
Har även gjort denna kaka med chokladhack på.
175 grader i ca 25 minuter.

Imorgon har vi studiedag. Hoppas att det blir meningsfullt! HLR och interaktiva tavlor ska det bland annat handla om.

Barnen badar. Jag har vikt tvätt. Nu väntar vi på Anders. Vi får ta och äta lite. Kanske skulle ta en tur till kyrkogården oxå, stenen har (förhoppningsvis) kommit på sin rätta plats nu!

Vi har varit hos prästen idag och bestämt psalmer och så vidare till bröllopet.

Igår var jag på Me and I party. Trevligt, men jag beställde inget. Kanske gör det sen. Mycket är fint - men jag tycker många gånger att det är lite dyrt...

Dags att göra kvällsmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback