15/9; som sagt

Som sagt - det blir nästan aldrig som man har tänkt sig. Idag skulle jag stiga upp tidigt och tävla - jag steg upp tidigt, men genast såg jag att Kenzo haltade, rejält, bak... Efter en stunds konfererande och kikande insåg jag att det inte skulle bli någon tävling. Han är fortfarande halt, men har fått en rimadyl, nu måste vi nog be veterinären om en kik igen, och kanske ett boreliatest. Det känns inte alls kul. Och värst känns det eftersom det är bak...

Idag blir det istället simskola med Klara i eftermiddag - just nu är hon på barnkalas, och vi har hunnit klippa gräset (sista gången inför vintern?), och ikväll ska vi hem till Helen och Ulf - det var så länge sedan vi sågs...

I går kväll var Anne och Olof här. Jag jobbade länge eftersom jag hade utvecklingssamtal - och jag blir så irriterad, nu har redan två elever glömt att säga till hemma att de har samtal (och då har vi endast haft två dagar med samtal hittills...). Varför är de så slarviga? Och varför frågar inte föräldrarna om det - de har ju ändå fyllt i en lapp om önskemål av tider inför utvecklingssamtalet och borde ju då vara intresserade och noga med att få reda på tiden... Kanske skulle vi börja göra som läkarna - på kallelsen brukar det stå att om man uteblir utan att ringa, så debiteras man fullt pris... Vi kanske borde säga att vi kostar 300kr i timmen? Nu ska jag jobba lite. Jag ska nämligen till ortopedisten med Linus på måndag förmiddag, och missar då planeringstid på jobbet - kanske ska ta ut övertid? Finns det för lärare?

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback