21/9; fredag i hela kroppen

Nu måste jag fråga om det är någon mer som har fått dåligt hår efter att fått barn... Mitt hår är långt, egentligen, men underhåret har gått av - eller trillat och nu växt ut, det vet jag inte... Det har blivit tunnare. Efter bröllopet tror jag att jag ska klippa av allt (fast jag egentligen inte vill)... Det som har växt ut/eller gått av är av en helt annan kvalité... Kan det bero på amningen (jag slutade visserligen när han var ca 7 månader alltså nästan ett år sedan - men kan det ha gått av då, jag tappade massor - kanske har det nu växt ut så att det blir mer synligt nu?Jag minns inte att håret blev så dåligt efter K. Kanske finns det en helt annan anledning - brist på B-vitamin?

Linus vilel inte sova på dagis idag heller. Kanske minns ni hur mycket han sov - 19 timmar första halvåret och sedan gärna 14timmar på natten och gärna tre timmar mitt på dagen tills dagis började... Nu har de försökt i vagn och resesäng - men han somnar inte. Han är visserligen glad, men är ju väldigt trött på kvällen...

Jag ringde även barnmottagningen idag (innan jag skulle åka på morgonen, de ringde upp vid kvart i nio, samtidigt som jag började plocka ihop barnen och dagissaker, klä på Linus ytterkläder och inser att L har bajsat och får byta blöjan i samma andetag)- han skulle fått en tid till läkaren i september, men det har inte kommit någon tid. Nacken är fortfarande sne. Visserligen går han nu, och kanske har det blivit lite bättre, men han är ju konstant sne... Ögonläkaren förra veckan, kunde bara konstatera att han fortfarande skelar och att vi skulle fortsätta med lapp. Något fel måste det väl ändå vara? Och annars kan man ju undra varför huvudet hänger, och vad som händer om han alltid går med huvudet snett längre fram i livet...

Jobbdagen har förflutit utan större indicier - ett utvecklingssamtal (det näst sista skulle vi riva av - men föräldrarna kom aldrig... Nu i eftermiddag har jag städat, kammat hundarna, plockat bajs, lekt med L och helt enkelt haft en skön eftermiddag. Egentligen skulle vi åka på föreläsning i kväll, men vi hoppar det - vi känner att vi behöver vara hemma och ta det lugnt. I helgen väntar sökträning, simskola, ridning, barnkalas... Ja en hemmakväll kan nog vara bra!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Helen

Trevlig helg på er också! Mannens tår verkar intakta förresten! kram H

2007-09-21 @ 23:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback