17/4; torsdag

Jobb.
Hämta Linus - åka till sjukhusets ögonklinik.
Men först skulle jag parkera.
I parkeringshuset - trodde jag. Men det fanns inte en enda plats i Hela huset. Och då får man leta utanför. Långt utanför. Och då tar det tid. Jag fick ställa bakom järnvägsstationen. Gå långt. Utan vagn - en unge under armen, stressad. Varm. Fick vänta på hissen. Länge. Den fastnade. En kort stund. Ännu senare. Men Lisa kommer alltid i tid! Och det gjorde jag idag oxå. Två ortopedister tittade på Linus ögon idag. han är svår att undersöka. Och han förbryllar dem. Skelar på både ögonen. Är mer besvärad när man täcker för högerögat - alltså ser han nog sämre med vänsterögat. Skelar åt alla håll. Ögonen sticker lite hur som helst. och till och med de som kan har svårt att veta ibland vilket öga han tittar med. Det är fortfarande svårt att säga om sneheten hör ihop med ögonen... Han borde i så fall räta upp huvudet direkt när han får lapp framför ögat... och det tycker vi inte att han gör.Lappen ska även i fortsättningen vara på i två timmar om dagen.
Linus och jag tog en fika på sjukhuset. Klara fick ofta gå och fika - Linus och jag har nästan aldrig suttit och fikat själva. Det var riktigt mysigt.

Jag har hunnit städa - dammsuga och skura golv, tvätta ett par maskiner, sedan blev det amerikanska pannkakor, och ett uppletande för Kenzo - ett helt perfekt uppletande där han Verkligen använde sin näsa, var snabb och effektiv. Underbart att se! Det kan nästan inte bli bättre. Vi räfsade lite.

Igår var det hoppning på schemat. Vi hoppade en bana. Så roligt. Jag skulle egentligen ha den oerfarna hästen igen - men kände kanske att det inte är helt rätt. jag har det jättegärna på dressyren - där är vi duktiga, och det är en rolig utmaning, men hoppningen är jag mer osäker på, och nu kände jag att jag ville ha lite mer "hopp" i kroppen, kunna lita på hästen, och känna att jag får till svängarna osv. Jag satt upp och tänkte att jag ändå hade lyckats hoppa hästen tidigare och Sara trodde på mig, och i och med att vi mest skulle travhoppa så kändes det okej, men så var det en i gruppen som inte kom och därmed var det en häst som inte hade gått någon lektion som skulle stå även vår lektion, och jag fick då snabbt byta häst. För tredje gången i rad när vi hoppar, rider jag en häst för första gången när vi hoppar! Men det gick bra. Det kändes enkelt igen. jag kände mig trygg och det var riktigt roligt! Åter igen gick det bra och jag fick inte välja om jag ville hoppa högre eller inte - jag skulle hoppa högre, alla andra fick välja.

Vet ni hur många ungdomar tycker att man ska ha på msn för att det ska vara normalt? 300. 300! Hur många av er har 300 på msn?

En elev har vi haft jätteproblem med i veckan - det blev slagsmål och det hela hade börjat på nätet... Vårt problem? Inte bara, anser jag.

Igår fick Anders ett SMS till sin jobbtelefon från folktandvården i SVEDALA - en påminnelse om att Lisa skulle till tandläkaren där idag... Han ringde idag, och de envisades om och frågade flera gånger om inte Lisa skulle komma... Det kanske hon skulle, men inte jag - det var en annan Lisa, med ett annat efternamn... Hoppas att det inte kommer en räkning på uteblivet besök...

Ha en bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback