Bloggen har inte funkat - inlägg från i söndags!

Bloggen funkar inte - men jag skriver detta på söndagskvällen och får väl publisera senare?
Jag är så stolt över mina pojkar ? Anders och kenzo. De tävlade sök och lyckades få ihop 585p. K hade varit riktigt pigg och samarbetsvillig. Han fick 9 på söket ? något glest i början av rutan och något grunt slag och ett bad. Men bra markeringar och pigg rakt igenom. Uppletande: 9,5p. Lydnaden var bättre än på länge? 9 och 8,5 på fria följet ? några snea sättande och ha tryckte på lite. Inkallning 9,5 och 8. Framåtsändandet: 8,5 och 9,5 ? lite långt ut. Kryp: 8 och 8,5: ej helt tyst, något hög bak. Skall: 9 ? ej still. Metallapport: 9,5 och 9 ? ojämt tempo. Tungapport: 9,5 - det var länge sedan de fick så bra betyg på den! Hopp: 10! Han har oftast haft islag ? men inte idag! Stege: 6 och 7 ? tjuvstart. Plats: 10. Så duktiga! Cert. Alla andra i elitklass bröt.
Klara har lekt med Nellie, och så var Lina med familj här. Tack snälla för firandet av vår 5 månaders dag! Goda kakor och fina presenter! Ikväll lekte hon med Annie. Jag har städat, jobbat lite, och bakat ananaspaj:
PAJDEG:
150 g smält smör
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver

FYLLNING:
2 dl crème fraiche
1 ½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 ägg
1 medelstor burk krossad ananas    
   
   

Tillagning
Blanda alla ingredienser i degen och tryck ut i en pajform. Ställ in i kylen.
Låt ananasen rinna av ordentligt i ett durkslag.
Rör ihop crème fraiche, socker, vaniljsocker och ägg. Blanda sist i ananasen.
Häll fyllningen i pajformen och grädda i ugn, 200°C, 12-20 minuter.
Låt pajen svalna och servera den som den är eller förslagsvis med vaniljvisp eller vispad grädde.

Den var god och jag kan verklien rekommendera den!
Nu är Anders och spelar innebandy. Linus är verkligen inne i någon slags trots eller snarare seperationsångestperiod ? från bajsblöjan, från pyjamasen (på morgonen) och från kläderna (på kvällen).
Vet ni vad det värsta med lov är? Det är att börja jobba igen ? det skapar ångest, förväntningar och imorgon har jag lönesamtal.

Hoppas att ni har haft en skön helg! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback