12/8; ge mig kraft - ge mig mod...

Väntar på Anders. Väntar på att Linus ska somna. Han sover ju i stor säng nu. Och det brukar gå bra, men det är mycket svårare för mig att få honom att ligga kvar i sängen. När Anders lägger honom brukar han alltid ligga kvar... Nu har jag nog stoppat ner honom 20 gånger... jag hinner liksom inte ens ut ur rummet innan han komemr efter... Tålamod... Och tålamod krävs även på jobbet... Jag kan komma på hur många saker som helst som behöver göras - plocka fram material, packa upp böcker, ställa i ordning klassrum, göra planeringar, powerpointar, lägga upp arbetsområden, förbereda mig. Men i stället har vi idag ägnat hela dagen åt biblioteket. Att lyssna på föreläsare om biblioteket. Om vikten av att läsa. Definitivt viktigt. Men Efter att ha fått göra Mitt... Fortfarande skriker Linus från rummet - men förhoppningsvis ligger han i sängen... Barnen har varit i Moheda sedan i går. Och jag har klippt mig lite idag. Snart kommer, förhoppningsvis, Anders hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback