18/8; måndag

Så långa dagar. Så mycket jag borde hinna. Frustration. Huvudvärk. Otillräcklighet. Cyklade hem idag för andra gången den här terminen. Tog asfaltsvägen idag. Dammsög och städade när jag kom hem och hade ätit. Anders satte upp en ny TV i sovrummet. Pratade med Klara när hon skulle gå och lägga sig - det känns som om jag missar så mycket prattid, och tid över huvudtaget med henne - hon tyckte att vi skulle köpa en ny bil. Istället för den grå - som numera funkar... Jaha? Jo, men pappa och du åkte ju tillsammans (för att jag skulle kunna cykla hem)... Jaha... Ja,men då kommer det ju snart en bebis - och så klappade hon mig på magen... Va? Jo, för att om ni är tillsammans mycket så kommer det ju en bebis... Va? Ja, det läste jag i en bok... Jag skrattade gott! Hon vill inte ha fler syskon - för hon vill inte att Linus ska bli storebror... Just nu väntar vi på att Måns ska få ett syskon - Carolina och Jesper går i väntans tider. Och så är det snart dags för Eleonor, och före detta eleven Moa (ja, hon gick ut nian i våras och jag var inte hennes biologilärare...). Nu ska vi inviga sovrumsTVn. Vila. Sova. För att orka ännu en hektisk dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback