31/8; söndag

Ännu en helg börjar gå mot sitt slut.

Jag dricker te, äter äppelflanskaka som belv över när Sandra och Eric var här igår. Väntar på Anders som spelar innebandy. Jag har just lagt Linus och Klara. Linus blev förbannad - hans humör har varit fullständigt uppochner den sista veckan, ömsom glad, ömsom skitarg, och då menar jag Skitarg, han har många gånger fått mig att undra vilket nummer man ska ringa för att få prata med supernanny - han hade varit glad hela kvälle innan. Men när jag la honom, slängde han vällingflaskan, slängde ner alla sängkläder på golvet, rev ner diverse saker från sin hylla, tände lampan. Jag gick in och torkade upp det som hade åkt ut från vällingflaskan (som jag för övrigt inte hittade) och la sängkläderna i sängen, men hann inte släcka lampan och stänga dörren förrän jag hörde att Sandra och Eric kom, jag gick ner för att prata med dem, och när jag kom upp igen så hade han stängt dörren, men inte släckt lampan och låg nöjt och pratade i sin säng, jag får gå in och släcka lampan om en stund...

I fredags käll var vi hos Helen och Ulf och år de sedvanliga fredagstaccosarna.

Igår tränade vi sök och spår samt uppletande, efter det (och idag) var provförare i brukselitslydnaden när klubben utbildade tävlingsledare. Det var första gången jag körde igenom ett helt elitlydnadsprogam med Stimma, och det var första gången jag gjorde det någonannanstans än hemma. Hon gjorde det hyfsat bra. Jag fick köra två gånger. Inkallningen har vi svårast med läggandet - hon sätter sig, och sen vill hon inte komma in på sista inkallningssträckan. Krypet - som brukar funka superbra - kom hon inte igång på, men när jag hjälpte henne gick det bra. Att sätta sig upp i slutet var oxå ett litet problem. Jag hade lite svårt att få ut henne bra på framåtsändandet. Jag har fortfarande lite svårt att se att hon faktiskt går bra och att hon inte släpar - jag är ju van vid hundar som ligger för långt fram i transporterna... Skallet hoppar hon lite på och kan lätt ge lite ljud i tystnaden. Och hoppet slog hon i... Tja, det kanske inte låter så bra - men det kändes faktiskt rättså bra! Och varit riktigt roligt! Tyvärr - nu när jag vet vad jag ska lägga krutet på - har hon börjat löpa och "bor" nu hos Helen och Ulf. Vi vill inte ha en tjuvparning eller bråk mellan våra hanar. Men redan nu känns det lite tomt.

Annars har vi hunnit städa lite, klippt gräs, umgås Klara har varit på kalas och lekt med Kajsa, Anders har spelat en runda golf och nu spelar han alltså innebany - och snart är det läggdags... Nätterna har varit lugna (han har skrikit vid något tillfälle en kortare stund) - vi blir så förvånade när vi älskade lilla vän, som alltid sovit så bra, bebis som tvååring, vaknar på natten.Eller gastar som en stucken gris, kastar saker och visar ett hiskeligt humör... Varför?

Nu är det nog dags att gå upp och släcka Linus taklampa. Och lada inför morgondagen så jag slutar klockan fem, men sedan har föräldramöte från sex, så det blir en lång jobbdag imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback