7/8; torsdag

Dagarna går. Fylls med fikor - har träffat Sara,Carolina, umgåtts med Humpe och Malin som fick fel på bilen påväg till Stockholm i söndags och fick stanna tills igår - Ullared med Helen, Anna och Ulrika - och jag gjorde såklart en massa fynd - träning med hundarna - spår, sök och lydnad har det blivit den här veckan. Dagar. En dag. Jag läste om en kampanj av Cancerfonden - om hur mycket en extra dag är värd och hur vi alla symboliskt kan samla perngar till forskning för att ska extra dagar. Nu dog inte mamma i cancer - men tänk: en dag mer! En extra dag varför kunde du inte få det. Vad skulle jag inte ge för en dag till med dig - mamma! I vardagen känns det inte så ofta längre, det är ju min vardag att sakna, att längta att sörja... Men när jag tänker, känner och minns då värker och bränner och svider det. Då är jag förtvivlad, rasande och avundsjuk. Nästa vecka börjar min jobbvardag. Dagisvardag. Få i hop allt... Pusslet - som läggs varje dag... Nu hinner jag inte skriva mer - men dagen idag har jag sprungit, lagat mat, kört pappa, klippt gräs, städat, fixat tvätt. Fyll era dagar. Njut. Lev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback