2/12; tisdag

Orkar inte. Det gör ont i bröstet när jag andas in. Orkar knappt andas. Ännu mindre när det långa blogginlägget försvann... Misslyckad dag. Orkeslös. Tråkiga lektioner. Otillräcklig som mamma. Skrikande Linus. Skrek när vi inte hittade alla bilar på dagis. Vi hittade dem. Tappade en utanför dagis, skrek ännu mer - hittade den. Tappade en i bilen - skrek - hittade den. Tappade en utanför i gruset, skriker - hittade den. Skriker. Ville inte ha godisen i kalendern. Skrek. Gav den till Kenzo. Till Kenzo! Av alla hundar ger han den till kenzo. Arg på Linus. Arg på Kenzo. Orkar inte. Orkar knappt andas. Det gör ont. Ont. Kroppsligt. Själsligt? Varför? Beror det på en förkylning som är på gång? På att jag var vaken mellan 12 och 4 i natt? På betygen som snart ska vara satta? På otillräckligheten? På allt som jag känner att jag ska göra men som jag inte orkar - mat, Linus, hjälpa Klara, rätta prov, gå ut med hundarna, andas. Måste andas. Det gör ont. Vill inte. Orkar inte. Vill sova. Vakna pigg och glad imorgon. Vill orka. Vill orka andas. Vill orka vara lärare. Vill orka vara mamma. Men inte idag. Idag orkar jag inte. Måste orka andas.

Kommentarer
Postat av: Helen

Massor med tisdagskramar till dig!

2008-12-02 @ 21:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback