18/2; förväntan

Klara är förväntansfull - halv fem går tåget mot Stockholm. Linus ligger och sover. Kladdkakemuffins är bakade. Om en stund komemr Anne och Olof förbi på en fika. Vi har nog i stort sett packat väskorna.

Vi har varit ute på förmiddagen i det underbara vädret. Linus, som inte är på bästa humöret, ville först inte ta på sig alls på morgonen, utan bakade kladdkakemuffins naken, åt smet och fick tvätta hela sig, sedan ville han inte gå ut, och när i väl kommit ut, gått en runda och hälsat på dagiskompisarna och skulle gå in, då ville han inte det. han spatserade omkring ute, själv. Jag höll kik på honom inifrån samtidigt som jag lagade lunch. Han lekte med hundarna - drog i dem, pussade dem. Sedan började han gå över åkern. Jag hämtade honom när han hade landat på andra sidan. Sen gick vi in. Han var hysterisk. Efter en stund insåg jag att han glömt bilarna ute. Hämtade dem, och fick honom att äta. Han åt - massor av ris och korvstroganof.

Dags att sätta på kaffet till våra kaffegäster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback