6/2 A:s födelsedag - vi utslagna

Hela familjen är utslagen - nej inte Klara... Men det började med att K kräktes gånger på ett par dygn i ett par helgen, hon var sliten. Vi åt peppar - och trodde väl in i det längsta att vi skulle klara oss... Magsjuka är ju en slags skräck i vår familj. På något sätt känns det som om hela hösten och vintern går man omkring och är magsjuk (eller i alla fall väntar på den...). Min skräck har dock blivit mindre - kanske beror det på att jag Faktiskt, peppar, peppar, har klarat mig någon gång utan att få den när K har haft den.

Igår kände jag mig sjuk på jobbet - frös och hade Ingen energi. Jag skulle till frissan, och bestämde mig för att göra det. När jag sitter och väntade på min tur, så ringer dagis - Linus kräks. Andes jobbade hemifrån och fick åka och hämta honom. Med en liten skräck satt jag i stolen med färg i håret och frös så jag skakade... Jag åkte hem. Linus kräktes och jag låg i soffan med nästan fyrtio graders feber (det vet jag inte när jag hade senast...). Anders skulle åka till Oslo idag
men bestämde sig för att inte göra det. Han kräktes ett par gånger i natt, och är utslagen idag. Linus var pigg i natt, och ville inte sova (det händer ju inte heller, fast det gjorde det ju - när jag var supertrött). Vi somnade om, han i min säng (vilket inte heller händer), dock inte så länge för Anders telefon ringer; 5.30...

Fortfarande idag har jag superont i kroppen, feber, ont i halsen, lite hosta, brännande ögon och känner mig allmänt sjuk... Är det magsjuka eller influensa? Svårt att säga - små barn (och anders är ju ett födelsedagsBARN idag) kan kräkas och få ont i magen vid influensan...

I vilket fall är dt bara att konstatera att jag återigen först och främst är Mamma, sen sjuk - jag blev snuvad på min lata dag igen, när Anders oxå sjuknade in... För mig är det omöjligt att inte försöka göra Limpan glad, tvätta en maskin eller vad det nu kan vara - trots att kroppen känns öm som om jag vore överkörd av en ångvält...

Jag hade mycket hellre firat Anders födelsedag, snickrat med Klara (jag orkade vara i ladan en liten stund med henne), tittat på Tilda, som Anne och Olofs bebbe ska heta, ridit och jobbat...

Hoppas att ni mår bättre än vad den här familjen gör!

Kommentarer
Postat av: Helen

Tusen kramar till er i magsjukelandet. Krya på er!

2008-02-06 @ 18:21:07
Postat av: Carolina

Magsjukan går visst som en löpeld i landet. Vi drabbades hela gänget (sju pers inkl. måns) förra veckan när vi var i Idre för att åka skidor. Måns är inte redigt bra än. Hoppas ni kryar på er snabbt!

2008-02-06 @ 19:53:06
Postat av: Eric oxh Sandra

Grattis Anders på födelsedagen! Och krya på er! Kram kram

2008-02-06 @ 20:56:21
Postat av: veronica

Krya på er! Kramisar

2008-02-06 @ 21:07:16
Postat av: Lina

Grattis Anders! Krya på er.

2008-02-06 @ 21:26:18
Postat av: Hanna

Stor grattiskram till dig Anders!! Krya på er. Lisa, det finns bara två anledningar till din influensa så vitt jag vet: Antingen är du gravid eller så har du inte kissat efter sexakten!!! Eller gäller det bara UVI?!!! I hela mitt liv så har du ju bara lärt mig dessa två sjukdomsorsaker!!! Kan det finnas andra orsaker?! Stor kram och hälsa Klara att vi ses när jag passar ödetofta.

2008-02-06 @ 21:52:53
Postat av: Eric

Hanna - Om inte jag minns fel så drack Lisa Fanta när vi skålade på mammas 50-årsdag, så jag tippar på det första alternativet =)

2008-02-07 @ 09:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback