vad gör man...

Igår när det var strömavrott - kom jag på massa saker att göra... Dammsuga, tvätta, sy gardiner, baka, bada... - och man inser hur beroende man är av ström.

Jag satte mig och räknade igenom nians matte. Några uppgifter fick jag inte någon rättsida på och gav nästan upp... men så satte jag på en kopp kaffe på gasolspisen och åt lite choklad och så löste jag alla uppgifterna. Och jag hade nästan glömt vilken tillfredsställelse det ger - att lyckas, när man tror att man inte kan! Det är inte så ofta man utmanas att göra sådant nuförtiden - inte så ofta man får lyckas med något man inte tror att man kan... Undra om det var chokladen eller kaffet som hjälpte mig?

Snart ska det bli kaffe här hemma. Jag har bakat en äppelkaka - en sån där snabb i en kastrull med
två ägg
100g smält smör
2 dl socker
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
Äppel på toppen och lite pärlsocker och kanel. 175 grader i ca 25 minuter.

Ha en trevlig söndagseftermiddag! Dags att göra betinget som svensktoppsjuryn, för sista gången - undra om man kan be om en hedersplats?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback