ett gott recept

De här rulltårtan måste ni prova! Jag fick den av Margareta.

3 ägg
1 1/2 dl socker
3/4 dl potatismjöl
2 msk kakao
1 tsk bakpulver

smörkräm
100 g rumsvarmt smör
1 1/2 dl florsocker
1 tsk vanlijsocker
1 ägggula
1-2 tsk frystorkat kaffe
50 g mörk choklad

Dekoration
50 g mörk choklad

Ugn 250 grader

Lycka till och lova att ni smakar den! Ska nog ta en bit till kvällsfikat snart!


Tack Helen för en trevlig eftermiddag - alltid lika trevligt att träffa dig!

Nu ska jag pussa mina barn och rädda Kenzo från linus som sitter och drar i honom och rider på honom - föräldrar och lärare och ringt hela kvällen känns det som... Är man lärare på heltid? Även när man är hemma med sjuka barn? Är läraryrket fortfarande ett kall? Ikväll är det dessutom ett program om de nationella proven (lärare satte "fel" betyg utifrån de nationella proven sett - ska man sätta betyg efter de nationella proven och inte bry sig om andra resultat? Då räcker det att vi sätter ett betyg i nian... Och vi behöver väl knappast ha andra prov heller? Jag anser att det betyder lika mycket som vilket annat prov som helst... Tänk om man har en dålig dag? Men visst de visar väldigt många områden, och speglar oftast väldigt väl vad eleverna kan...) - men framför allt är det handboll.

Kommentarer
Postat av: Majsan

Skit i skolan, Du duger gott!!!!!!!
Du är världens bästa mamma det är det som egentligen räknas.
Kram Majsan

2008-01-24 @ 23:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback