läste på en väns blogg...

En vän från Halmstadtiden hade på sin blogg (ni som är intresserade av undträning kan gott gå in och inspireras av flitens lampa, hon skriver många tänkvärda ord) skrivit hur de fick avliva sin älskade Skalman, en malle, som de slitit hårt för att skapa ett bra liv åt. Tårar trillar. Jag läser
texten hon skrivit och känner igen mig:

"Det är inte regn som faller"

"Ännu en dag igen
Jag vaknar upp med tystnaden
Står där lika vilsen som ett barn
Och som en våg kommer saknaden
Och den sköljer över mig
I samma stund ser jag sanningen
Jag ska leva utan dig


Det är inte regn som faller
Finns inga spår i snön som leder hit
Ett hus bebott av tomhet
Av hjärtat fattas det en bit
Det är inte regn som faller
En kylig vind som söker sig hit in
Får se hur mina tårar
Fryser till is på min kind

Det är inte regn som faller
Här blir det aldrig sommar någonsin
Fast jag hör fåglar sjunga
Vet jag att smärtan, den är min"

Text: Ingela ?Pling? Forsman




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback