Mariannes 50årsdag!

Tack Marianne för att vi fick komma och äta gott och fira din stora dag!

Helgen tillbringade vi i Göteborg. Även om resan för bönderna höll på att hamna i Stockholm - i alla fall om jag hade fått bestämma... Jag visste att tåget skulle gå till Göteborg klockan 8.42, men såg tåget till Stockholm och fick för mig att vi skulle till Sockholm och att tåget blev tidigarelagt... Så stirriga Lisa började härja med Anders för att få på honom på Stockholmståget...

Sedan kom vi fram, gick en sväng på stan och åt och skulle ta spårvagnen till hotellet... Vi letade febrilt på tavlan för tt se vilket vi skulle ta... Då kom en äldre tant fram och sa att vi såg förvirrade ut och undrade om vi behövde hjälp. Det behövde vi! Vi kom fram till hotellet som var fullt av mcknuttar som skulle in på mässan. Jag krockade med en och fick någon hård del på mitt onda knä, och jag trodde ett tag att knät gick sönder på riktigt... Sedan skulle vi ta hissen upp. Vi kom ingenstans - förrän någon tryckte upp oss till toppen när de skulle åka ner... Sedan var det någon som förklarade hur man skulle göra, in med kortet, ut med kortet och sedan trycka... Jag gjorde det, och det fungerade. Jag sa högt och tydligt "nu gick det" - precis när ett helt gäng mcknuttar kom in i hissen...

Sedan skulle vi gå på Orup och Kena - inga artister som vi vanligtvis lyssnar på, även om man kan varenda låt - ett par unga killar stod i hissen, och de frågade om vi oxå skulle på mässan, och Anders svarade "nä, vi ska på orup och lena.." I det läget hade det varit okej att ljuga...

Showen var bra - de var duktiga och roliga. På kvällen var vi ute och åt. Efteråt gick vi till hotellet och utnyttjade att vi hade fri roomservie. Anders hade klätt på sig den "fina" morgonrocken, och mötte personalen i den korta vita rocken... medan jag låg i sängen, skrattande, väntande på chokladmoussen. Och söndagen inledde vi med en superfrukost! Sedan gick i på stan innan vi åter satte oss på tåget - mot Alvesta. På tåget upp hade vi suttit jämte några medelålders resenärer som korkade upp redan på tåget - säkert de som brukar prata om "ungdomen nu för tiden..". Vi såg typen som bara måste ha magväskan på sig när de beger sig ut i världen, om det så bara är till Göteborg...

Idag har Linus varit på dagis, jag började med utvecklingssamtal, och fortsatte till Marianne för att äta gott och ha en trevlig kväll. Nu har vi lagt två trötta barn, jag ska hoppa in i duschen, borsta tänderna och krypa ner i sängen...

God natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj så lyxigt det låter med en tur till staun, bo på hotell och käka chokladmousse. kram Frida

2008-01-29 @ 08:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback