14/7; måndag

Dagarna går. Vi firar sommar. Skålar för sommaren. Lever. Tar dagen som den kommer. Är. Lite förkylda - Anders har lite ont i halsen. Barnen leker. Badar. Igår var K med Åsa och Benga på teater, vi tog båten tillsammans med Sara, Henrik, Martin och Malin till Vägga - åt god fisk och spelade minigolf. Här är vi så nära mamma - men samtidigt så långt borta... Klara sa en dag att hon tyckte att det var så synd att mormor inte fick se hur fint köket blev - då sa jag att hon nog kunde se det... Men Klara trodde inte att hon kunde se genom taket... Jag vill så gärna vara här - tillsammans med henne, eller åtminstone ringa och berätta hur Sara sköter poolen som Linus och Klara älskar att bada i, hur hundarna sköter sig exemplariskt nu för tiden. Lugna och fina och är lösa hela dagen, vaktar mindre. Berätta om den goda maten vi äter. Hur duktig Klara har blivit på att stava. Hur hon tar hand om sin lillebror. Hur jag vaknar tidigt på morgonen - smiter ut, lägger mig i solen innan övriga familjen vaknar. Att A och K just nu smörjer in mina torra hälar... Kanske ser hon oss? Kanske inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback