2/7; onsdag

Sommardag. Sommarvärme. Sol! Förmiddagen tillbringade jag i stan, fixade lite. Anders har tvättat däcket. Barnen och jag var vid sjön en stund. Linus är tokig i att bada. Slänger sig och går rakt ut. Han har haltat lite idag. Vet inte varför. Höger ben. Vi har packat för att åka till Stockholm imorgon. kul att träffa bror med familj - låta barnen träffa sina kusiner. Just nu är Anders och grannarna ute och fiskar. Jag tror att han har tänkt sig att måla/olja däcket i kväll/natt... Jag passade på att träna keno - lydnadslydnad. Nu är det dags att ta sikte. Göra ett förösk till med lydnaden och försöka få ett lydadschampionat - har vi lyckats med brukschampionatet så borde vi väl kunna hålla ihop ett lydnadspass?! Momenten finns där. Någonstans. Någon dag. Och jag har en hund som kan träna till förbannelse... Men vi måste få lite tryck på honom, psykiskt tryck, och det var lite det som vi fick lite hjälp med igår. Och idag! Gick ut och började med vittringen - så dumt! Han gjorde fel. Jag blev sur på honom, och han fick skämmas. Sedan gjorde han rätt, och fortsatte med en perfekt ruta, en perfekt dirigeringsapportering, en perfekt dumruta och en superfjärr! Det händer ju inte. Inte att han är tyst och gör det snyggt och prydligt! På en och samma gång. Underbar! Låt detta hålla i sig! Och så hoppas vi att sommarvärmen håller i sig! Men inte busstrejken... Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback