30/7; onsdag

Idag har Anne och jag varit i stan - hon ville ha mig som smakråd när det skulle provas tärnklänning. Och tro det eller ej - vi köpte en, och faktiskt två. Vi köpte även en till den andra tärnan, utan att hon hade provat den! Det för mina tankar till sommaren för flera år sedan när vi var på Ekö och mamma skulle på bröllop, men inte ville åka ifrån sin kära ö - utan skickade mig, Marianne, Anders och Tommy för att prova och köpa klänning. Vi lyckades! När vi kom hem gick Anne och jag med de små barnen och hundarna och badade. Nu är Anders och Olof och fiskar. Eric och Sandra kom hit, och vi gick och badade igen, sedan fikade vi på kaffe och chokladkaka. Lite lydnad har jag hunnit träna ikväll oxå. När jag skulle lägga Linus ville han ligga i sin stora säng - och hoppade över till den, när jag sedan gick och la Klara tittade jag in till honom - då hade han hoppat i sin spjälsäng igen! I Halmstad lyckades han såväl somna som sova hela natten i vanlig säng - men en morgon hittade vi honom på mattan under sängen. Om han hade trillat ner eller klättrat ner vet vi inte - men han sov gott i vilket fall! Imorgon ska Anders spela golf och Anna-Karin och barnen komemr hit. Vi njuter av att vara lediga, av sommaren och att bara få vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback