11 maj; söndag

En härlig helg - med finfint väder, riktig sommarvärme! Vi inledde med grill och drinkar med grannarna i fredags kväll.

Igår tävlade Anders och Kenzo. Han missade en figg - det händer knappt! De var många elithndar som gjorde bort sig och bröt efter söket - bara A och en till fullföljde tävlingen. Gjorde 10:a på uppletande, och ingen höjdarlydnad. Vann tävlingen, men inga bra poäng.

Eftermiddagen tillbringade vi med Mia i solen, pratandes. Sedan åkte vi till Moheda och fick tacco och paj.

Idag har i pysslat i trädgården, ivrigt påhejade och hjälpta av Sandra och Eric. Klara har fått ett efterlängtat trädgårdsland. Jag rättade några nationella prov.

Klara var på Annies kalas idag - hon fyllde 4 år. I kväll kom Martin och berättade att Annie helt plötsligt hade sagt att hon inte tyckte att K skulle vara där - det var ju bara för hennes vänner... K hade blivit så ledsna, Martin och Ullis hade sagt till Annie att man inte fick säga så och övertalat K att stanna kvar - hon ville ju såklart gå hem. Men K berättade inget om detta för oss, så troligtvis ar det ändå ett roligt kalas. Men i mammahjärtat gör det ont att höra sådant. Men man vet ju att människor - barn - inte alltid är snälla, och att de inte alltid menar det som de verkligen säger... Och resten av eftermiddagen och kvällen har de lekt som vanligt.

Jag satt just och läste tidningen - och tårar rann när jag först läste om Englas begravning och sedan barnen i Arbogas minnesgudstjänst. Människors ondska. Svart på vitt.

I eftermiddag kom Lina, Bianca, Ola och Ulrika hit och fikade.

Och i kväll sprang jag en runda.

I morgon ska jag laga min trasiga tand.

Och precis som Pauline skrev så var K i tidningen igår igen - hon svarade på frågan "vad är mysigt" och svarade att det är när hon får gosa med Hanna, hennes gudmor, som bor långt bort, i Malmö... Söta unge!

Hoppas att ni har haft en skön helg - och får en bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Tusen tack för god hamburgare och trevlig pratstund!
Ses vi på tisdag?
kram
//mia

2008-05-12 @ 10:20:16
Postat av: Hanna

Ja, söta unge! Du kan ju tänka dig hur varmt och härligt det kändes i hennes gudmors hjärta när Eric ringde mig på jobbet och berättade om tidningsklippet! Hänger nu på kylskåpet här långt borta i Malmö!! ;) Kommer snart hem och gosar!!!
Kram

2008-05-12 @ 12:32:13
Postat av: Lina

Tack för gott fika. Vi ses och hörs. Lina

2008-05-12 @ 13:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback