27/5; tisdag

Den här veckan går mina tankar framför allt till Helen med familj som mist sin Alva - en torgen golden som funnits i deras liv i 13 år, men som igår fick somna in - och både Helen och Ulf fyller dessutom år den här veckan...

I kväll har jag varit på informationsmöte på dagis. Vad kommer bli bättre? Vilka är det som vi har röstat in att besluta om våra barns dagar? Linus komemr bli av med sina fröknar, som både han och vi gillar mycket. Visserligen är han väldigt anpassningsbar och gillar de flesta som har ett knä att erbjuda. Men det känns lite dumt att samtliga som arbetat mest med de minsta barnen försvinner... Men Jag Vet att det inte är så mycket att kommentera - de som arbetar där gör sitt allra bästa, folk byter jobb, folk får barn, folk kommer tillbaka från föräldraledighet - och det kommer bli bra. Härliga tjejer kommer tillbaka från sjukskriving och mammaledigheter. Barnkullarna minskar i storlek, men barngrupperna blir större medan resurserna blir färre. Om man blir sjukskriven så får man inte ha barnen på dagis mer än 15h/v - jag tänker på när jag väntade Linus och knappt fick röra på mig för att det fanns risk för förtidig nedkomst - tänk vad tråkigt för K att vara hemma med en sängliggade mamma! Dessutom ska barn som är där 15h/v vara där fem dagar i vecka a' 3h/dag - för att de inte ska äta och sova på dagis. Än så länge har jag inte mött någon förälder som vill ha det så - även om jag kan förstå att det finns fördelar för dagiset...

Två mornar i rad har nu Linus varit glad när jag har tagit upp honom, bytt blöjan och tagit på nya kläder - och det är så härligt!

Kenzo blev väldigt halt i går kväll igen - så det blev ingen träning för honom på klubben idag. Men vi har tränat lite hemma, och nu ser han inte halt ut...

Kram till alla som behöver!

Kommentarer
Postat av: Helen

Tack för omtanken. Det är lite tyst här hemma trots att lilla A var väldigt stillsam. kram H

2008-05-28 @ 21:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback