31/5; lördag

Sitter i uterummet. Lyssnar på Tracks. Funderar på att titta på betygen som ska sättas i veckan... Har handlat med mormor. Linus vilar eftermiddag, snart kommer Margareta och Gunnar. Anders tävlar i Sölvesborg. En tuff ruta - med en superKeno blev 10, 10! Men sen var det roliga slut... Kenzo var slut? Orkar han inte hålla ihop? Varför presterar han inte som på träning? Pissuppletande och dålig lydnad. I torsdags gjorde han ett riktigt strålande pass... Varför får man inte ihop allt på samma gång? Men det var roligt att söket gick bra idag i alla fall!

Och varför får man inte vara glad en hel dag. Varför måste alltid någon eller någon jävlas?
Igår var jag glad på jobbet. Livet lekte, sen råkade jag tänka fel. Sjuans matteprov gick riktigt dåligt, så dåligt att jag inser att Så dåliga är de inte... Men föräldrar gick igång och ville se åtgärdsplaner och någons fel måste det ju vara när all misslyckas - och då är det ju läraren... Jag förstår att föräldrarna reagerar... Jag ringde i alla fall upp föräldern och pratade, och jag grät inte, slickade lite röv, var trevlig, och förklarade... Ibland är det bara jobbigt att meddela föräldrar, göra dem delaktiga. Eftermiddagen och kvällen tillbringade jag med Helen - alltid lika trevligt!

Nu vill jag bara vara glad, en hel dag, lyckas, njuta, leva i nuet - vill ha sommarlov. Ett långt sommarlov...

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback