8/11; lördag

Linus tittar på Pippi - nu har han börjat intressera sig för TV:n. Jag har rättat matteprov. klara är hos en kompis och Anders spelar innebandy. På förmiddagen var det sökträning för mig och hundarna, och Anders spelade innebandy. Marianne och pappa passade barnen. I eftermiddag har vi städat och badat hundarna.
Det är så skönt att vara ute i skogen. Köra Kenzo. Grilla. Gå spår. Köra uppletande. Allt gick bra. Stimma och jag ficke n taskig start på spåret - efter ett tag insåg vi att det gått en hel familj (4 pers + 2 hundar) i spåret och följt en stig som även spårläggaren Mia hade följt 100 meter innan hon vek av - Stimma vek inte, men vi hittade spåret och sedan gick resten som en dans och vi mötte familjen efter en stund...
Igår var det den årliga ystningen. Hur många år har vi egentligen gjort det? Och igår, ärligt, fick vi nog fler ostar än någonsin! Kanske skulle vi rent av starta en ostfabrik? Hur som helst - det var trevligt! Hanna var med och när jag sa till K att hon troligtvis skulle det så sa hon "åh, jag älskar Hanna mer än mig själv, lika mycket som dig och pappa - och Gud..." Hon är så söt! Och så testade vi blåbärsglögg - god, men smakade för lite blåbär enligt mig! ric hade dessutom med sig "saftglögg" oxå, och så hade glömt vilken som var vilken så jag skulle saka, jag bad Hanna hjälpa mig för jag tyckte att båda smakade sprit - och det gjorde de nog, för "saftglöggen" hade 15%!
Hoppas att ni har en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback