Sitter och kollar runt

... och då hamnar man lite överallt och ingenstans. Som för en stundsedan, när mina tankar förde mig till Kejll. Men nu var jag hos Jenny - henne har jag länkat till tidigare. Hon skriver om hundar, tävlingspsykologi och klicker...

Och när jag var hos henne hamnade jag hos Maria - en anan hundinstruktör som även skriver om en kus för klickerträning på häst!

Ja, det finns mycket att lära. Och nu sitter jag och tänker på min goa kollega, med tre barn, 40 år och en fd alkoholiserad man, bor fem personer i en 3:a - som har bestämt sig för att Leva. Nu. Hon ska ta tjänstledigt och bli hästmassör. Ta ett säsongsjobb på Island, sen får hon se... Så underbart, och jag undrar om jag lever mitt Liv, min dröm? Vad skulle jag göra om jag inte gör det jag gör? Vad vill jag? Kankse just det jag gör? Eller varför gör jag inte det jag vill? Jag påverkar mitt eget liv. Har ansvar.

Carpe diem

Kommentarer
Postat av: Pauline

Måste rekommendera en läsvärd blogg som jag tror att du kommer gilla. Den handlar om att se varje dag som en gåva. http://retrieverliv.blogspot.com/

Nina skriver fantastiskt klokt och tänkvärt - Stor gråtvarning dock!

Kram i höstmörkret

2008-11-12 @ 19:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback