15/9; bilals måndag!

Grattis till Bilal!
Trött. Oändligt trött. Kanske inte så att jag skulle kunna somna, mer i själen...
Tuffa jobbdagar. Elever som inte förstår. Som inte vill förstå. Som bestämmer sig för att inte förstå... Möten. Med föräldrar som inte vill berätta att eleven är individintegrerad, fast betyg enligt särskolan väntar till jul.
Möten. Med kollegor. Jag kommer med bra lösningar, som de inte lyssnar på. Har bestämt sig. Jag påpekar att några inte behöver hjälp, medan andra är i stort behov av det - de har gjort ett schema som inte stämmer med de värderingar och erfarenheter jag har fått av eleverna - trots att det är jag som är deras lärare...
Linus stökar. Vill inte somna. Har tagit av sig blöjan. Kissat ner sängen. Byter. Fortätter stöka runt.
Imorgon åker A till Norge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback