21/9; söndag

Igår var det en trevlig cykelfest. Jag stannade hemma efter efterrätten för att klockan fem stiga upp och åka på spårtävling ed Stimma.
Det började med platsliggning. S satte sig upp, och satt hela tiden - väntade på fåglar? 8p
Stegen 10 Spåret gick i sankmark och kalhyggeterräng - det kändes långt, och i mellanåt trodde jag att jag hade missat en massa pinnar eller gått fel, och tänkte att slutet måste komma Snart! Jag hade ingen aning var jag var. Och när jag hittade slutet hade sex pinnar + slut - alltså en pinne bort. 9
Upptaget: bakspår, och sedan lite strul vid vändningen, så det blev en 6:a.
Uppletande: suveränt. Fyra föremål. 9:a
Fritt följ; 9,5. Det var så fint! Ink med ställande och läggande. Jag gjorde inte dubbelkommandot som jag brukar, och hon ställde inte sig. 0
Framåtsändande; gick riktigt bra första sträckan, sedan dk ut andra gången: 7,5 och 8
Kryp: så fint, men vi fick problem vid uppsättandet (dk - hon kryper ut med benen och hr svårt att sätta sig då...) vilket ledde till 9 och 9,5
skall: studsade, och skall under tystnad... 5 och 5,5
metall: 8, och 10
tung: 5 och 5,5 Hon såg riktigt rädd ut för att ta upp den, dk
hopp: islag 8

Som ni förstår blev det inga höjdarpoäng, men ett godkänt resultat. Den första elittävlingen är gjord, och vår första tävling! Jag tycker att vi gjorde det bra. Mycket kan bli bättre, och kommer bli bättre... Men vi hade roligt, och jag fick erfarenheter.
Nu är jag sliten, ska äta lite och sedan sussa.

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad duktiga ni är! Fin fint resultat på er första tävling, inte illa med 9 i både spår och uppletande! kram kram //mia

2008-09-22 @ 20:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback