27/9; koftan?

Någon som har sett Klaras kofta - den grå? Den verkar vara borta.
Solen skiner, men jag är så trött. Trots en energidag igår med underbara hästar på en lång strand. God mat. Trevligt sällskap. Galopp i vattnet. Jag fick den snabbaste och den som hade en stoppsträcka på 200m och som inte alltid får följa med tack vare det, men jag lyckades tygla den rättså bra. Resultatet blev lite öm i kroppen idag, samt blåsor i händerna. Vi red såväl på stranden som i vattnet. Vi blev blöta. Och jag hade sand överallt, även sjögräs så långt som upp på hjälmen och litervis med vatten i stövlarna. Detta kan rekommenderas om man är över 18 och ridvan. Nästa år har vi redan bokat den 27/9 - någon som vill följa med och uppleva detta?!
Och vad gör man åt de små bananlugorna som förökar sig i kanintakt? Jag har provat med vinäger, sirap och diskmedel som det stod på anticimex hemsida - fler tips? Vi har fått besök på i köket och i K:s rum. Äckligt!
Anders är i skogen. Snart ska K på barnkalas, och vi ska hjälpa till med tävlingslearutbilbningen genom att köra igenom ett par elitlydnadsprogrammed våra hundar.
Ska nog sätta på kaffe och se om min energi kan komma tillbaka. Det kan vara flugorna som har tagit energin, eller Linus som envisas med att dra av sig blöja och byxor idag, eller saker som försvinner (som bekant så har jag ju svårt för det...)
Ha en skön helg, njut av solen och värmen! Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pröva med högkoncentrerad söt saft och diskmedel. Brukar funka hos oss, de dras till saften och drunknar sedan pga diskmedlet. Men det brukar ta 3-4 dagar tills alla har hittat dit. Kramisar

2008-09-29 @ 21:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback