9/9; tisdag

Utedag med åttor. Innebär inte bara skratt... Speciellt inte om det regnar. Varför har alla så dåliga kläder? På dagis har alla regnkläder, mössor och gummistövlar. Här kom de med små tygskor, som var blöta bara genom att gå på gräset... Vi lekte OS med annorlunda grenar - det var spjut med sugrör, spottning av gelegrodor, mattekluringar osv...

Det gick nog rättså bra för oss om man jämför med sjuornas utedag. Som slutade med två välta kanoter, fem förvirrade cyklister som hade kommit vilse på hemvägen - jag hittade dem, men de hade cyklat fel och då hade läraren som skulle vara sist, cyklat om dem när de cyklat in på fel väg... En hade cyklat omkull och glidit trettio meter på asfalten, två hade blivit getingstuckna...

Jag var på VC i eftermiddag med min täppta näsborre och svullna näsa - fick medicin, och en remiss till öron/hals samt till röntgen. Det känns lite löjligt - men det är rättså irriterande att den alltid är igenkorkad, och läkaren påpekade att man alltid ska söka för ensidig nästäppa...

Nu lagar jag mat, och ikväll kommer A hem från Norge. Igår kväll hämtade farmor och farfar barnen från dagis.

Idag hade K fått lära sig vad en mening är. Hon fick ordet tåg. Och då sa hon "Tåget åker till Stockholm.".

Och idag går mina tankar till paret härutifrån som i helgen fick en bebbe tio veckor för tidigt, och som nu ligger inne på sjukhuset. De har en liten dotter oxå. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå bra! Och så håller jag ögonen på webbisar - såväl i Halmstad som i Växjö - för nu väntas det ett par bebbar på olika håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback