16/8; söndag

Anders kom hem från dagen, kvällen och natten med den blivande brudgummen. Han var sliten, men glad och nöjd och trött i kroppen. Hoppas att Uffe också hade ett trevligt dygn! Vi har varit i Moheda idag - Nour ska fylla år, och de ska tillbaka till Libanon så hon skulle firas. Vi fick god mat och god blåbärspaj. Anders och jag passade på att åka ut i skogen och körde ett uppletande med alla hundarna - det gick bra, och så gick vi en runda (och hittade kantareller till kvällsmackan) medan spåret fick ligga en stund. I torsdags när jag spårade missade S två pinnar - det tillhör inte vanligheterna. Idag tog hon pinnarna bra, men tog bakspår. Ikväll har jag klippt gräset.
Imorgon väntar jobb igen - en dag på katedral med gymnasielärarna, en föreläsning som jag inte vet vad den ska handla om, och träffar med andra lärare. Tanken är säkert bra, men just nu vill vi bara ägna oss åt det vi ska göra på onsdag, det som ska hända på vår skola, det som verkligen spelar någon roll - just nu... Anders åker till Norge imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback