4/8; tisdag

Igår fick min fikasjäl vad den behövde. Jag satt i uterummet i olika konstellationer från morgon till kväll - fikade, åt och pratade. Jag tror att det ar tur att jag hade bestämt att jags kulle rida på kvällen - för själens skull. Jag red Philippa, som började rundan med att stegra sig några gånger. Jag trodde faktiskt att vi skulle slå runt, men det gjorde vi inte. Sedan red vi en runda i skogen. Det gick bra. På förmiddagen var Sara, som jag gick i skola med, och hennes dotter. Sedan dök pappas syster upp, och senare Margareta, Anna och barnen. Trevligt.
Idag åkte barnen och jag till stan. i gick en runda, åt lunch och fortsatte sedan till Strandbjörket för lek och fika. När vi kom hem klippte jag gräset. Och sedan åkte jag och red igen. Den här gången red jag en treåring vid namn Curre. Såklart rättså oerfaren och outbildad - men vi klarade alla gångarterna. Malin, en av de andra tjejerna red också en treåring, och trillade av. Det gick dock bra, förutom att det gjorde lite ont i armen. Efter det ar det den treåriga hingstens tur att få lite träning.
Nu är A ute och springer. K sover över hos Agnes och L har lagt sig. Imorgon är det nya äventyr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback