8/8; lördag

Soliga dagar = få blogginlägg. Och det har varit sol de sista dagarna. V har badat. Idag var vi på Holmarna. Hundarna fick följa med. Stimma fick ett spår. Sedan cyklade och sprang jag en runda, innan vi åkte till Moheda för god mat och liten (21 personer) släktträff.
Det kommer bilder en dag - kanske en regnigare dag? Bland annat från "möhippan" eller "den trevliga kvällen" som vi ville ge vår bästa Helen. Igår fick vi god fredagstaccos av Sandra och Eric. Nu är det snart läggdags. Anders ska spela golf tidigt imorgon, och jag ska rida på kvällen. Imorgon är en ny dag, en dag närmare semesterns slut... På ett sätt känns det som om mitt år börjar efter sommaren. Kanske beror det på att jag varit i skolans värld hela mitt liv? Förväntningarna är alltid större efter sommaren än efter nyåret. De största förändringarna brukar också ske efter sommaren. Nya klasser. Nya elever. Nya möjligheter. Nya problem. Och aldrig är jobbångesten så stor som efter ett skönt lov - en skön semester. Där hela familjen har njutit och varit tillsammans... Men det är två dagar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback