sista augusti - en måndag

Det börjar bli mörkt på kvällarna - vid nio är det mörkt. Det går mot höst. Men idag har jag hunnit jobba - en bra dag - och hunnit rida Curre, en unghäst, samt tränat Stimma - det gick rättså bra, Anders kommenderade, och det var lite oljud ibland, men det mesta är stabilt - och så har jag badat med barnen och ätit päronpaj som Anders hade gjort. Anders har jobbat hemifrån idag - av solidaritet till sina jobbarkompisar - han är snorig. Linus hade en hyfsat bra dagismorgon - enda problemet var att han packade en hel bärkasse med bilar, fast den hade fröknarna lyckats ta ifrån honom och hängt på hans plats så att jag kunde ta med den hem, redan när jag kom tillbaka efter en kort hemfärd för att hämta jackor till barnen. Ikväll försökte vi få honom att välja vad han skulle ha med sig imorgon - högst tre saker sa vi - budskapet gick dock inte riktigt fram tror jag... Men det får ara ett mål. Att prata så mycket med honom på kvällen, förbereda honom kvällen innan för vad som ska hända dagen efter. På morgonen är han mest trött...
PS - Flickorna i stallet sa idag igen att jag har ett sådant enormt tålamod! Det är de nog de enda som tycker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback