7/11; måndag

Sitter och drömmer om ett ställe långt bort - om en månad är vi förhoppningsvis där!
Nu är det betygsättningsdags. Det snurrar i huvudet. 300 betyg. Vägas. På vågskål. Bedömas. Värderas. Markeras.
Vi är. Finns. Försöker umgås, stötta och finnas för våra barn. Den här veckans ska vi till sjukgymnasten med Linus och så ska vi träffa en specialpedagog. Igår lärde Linus sig att säga "Anja" - istället för "Gagga". Det var en stor dag.
I helgen körde vi ett par spår med Stimma. Det gick bra. Och så har vi handlat en del julklappar! I går var vi i "sidihallen" (=simhallen). Linus fullkomligt älskar det! Och K lekte med Ida E.
Jag försöker att gå en runda på morgonen med hundarna på tisdagar och fredagar innan jobbet eftersom jag har lektion som börjar lite senare. Jag har kört en hel del uppletande då - jag fortsätter att utvärdera att "börja i mitten", vilket jag tycker verkar vara en bra strategi. Och jo, Mia, vi ska försöka prioritera att träna på lördagarna - men vi har gjort det i 12 år. Varje lördag. Halv nio. Och nu har vi börjat hitta anledningar att inte göra det - så då är det säkert så att man ska "fuska"... Men visst kan vi sakna det, sakna vännerna, gemenskapen - men det har varit annat som har pockat på uppmärksamheten och nu när vi inte längre har någon riktig sökhund, utan "bara" en spårhund som vi kan träna hemma, så har det varit lättare att ligga kvar i sängen eller hitta på annat som ska göras... Bättring lovas - nu... eller senare! Vi får se!

Kommentarer
Postat av: Eric

Efter er Thailandsresa kommer Stimma vara fulltränad....så då kan ni njuta och ta sovmorgon varenda lördag =)

2009-12-08 @ 10:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback