12/2; torsdag

Sitter ensam hemma, ja barnen är ju hemma - men de ligger i sängarna. Andes är ute med jobbet. Vi har hunnit med en sväng hos en gammal vän, Sara och hennes barn. Tack för god fika och en trevlig stund. Sedan fick Linus följa med på gympa - det gick faktiskt bra!
Har rättat lite prov, och sammanfattat dem, dokumenterat, sedan tog lapparna slut och jag kunde inte göra mer... Nu dricker jag te (jag har en liten känning i halsen, sådär lite irriterande, brännande när jag andas, ont när jag sväljer), bloggar och tittar på "Ett öga rött" som en klass tittat på idag och som jag blev rekommenderad att se. Och så har jag en liten känsla av att jag var lite dum igår... Jag var på ridningen. Det gick inte bra. En svag häst i galoppfattningen, jag gjorde fel - hästen blottade mina brister och mina brister var även hästens svaghet... Jag fick inte till det, det låste sig och blev bara värre, och jag förstod inte vad ridläraren sa. Hon sa ara samma sak hela tiden... fast jag inte förstod och så ar lektionen slut... utan lyckande. Och så blev jag upprörd för att det gick dåligt, och jag inte förstod, och så sa jag, säkert i rättså otrevlig ton hur det kändes och att hon haft för korta lektioner. När jag kollade med Sara (vår förra ridlärare) idag hur lång lektionen ska vara så visar det sig att den ska vara 50 minuter - men att jag hela tiden trott, av någon anledning, att den ska vara 60... Jag vill få tag på ridläraren, rätta till mitt misstag, förklara (fast jag bad om ursäkt redan igår för att jag blev upprörd, men jag vill säga att jag hade fel om tiden jag vet att jag hade fel, tala om att ) - men jag har inget telefonnummer, ingen mailadress och ingen svarar på ridskolan. Jag är impulsiv - väger inte varje ord. Blir arg på mig själv när jag inte lyckas. Gillar inte att göra fel, eller vara inkorrekt och oschysst. Ska göra rätt för mig - jag lovar. Heders. Förlåt alla. Som jag någon gång sårat. Jag vill inte vara elak. Nu ska jag bara se filmen. Vila. Vara. Fundera över frågorna i filmen. Mamman som dog, och sm innan hon dog sa att "om du går vilse ska du alltid gå tillbaka till den plats vi sist sågs. Till exempel ett träd i skogen eller fruktavdelningen i affären." Men om den platsen inte finns längre, om den jag letar efter inte finns längre, vart ska jag gå då? "Hem är ingen plats - hem är inuti".

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej! Du ska se att det funkar bättre med hästen nästa vecka. Du minns väl hur jag kämpade med att fatta galopp på den där hästen (minns ej namnet...förträngt??) men efter mycket huvudbry så gick det!! Tjo vilken lycka. Löjligt men det var ändå en liten seger.



Kan ju berätta att jag precis idag kommit hem från sjukhuset där jag varit med Ebba i en vecka. Hon har fått rs-viruset. Åt inte och hade jobbigt med andningen. Hon får fortfarande inte i sig så mycket mat men för övrigt är hon pigg. De kunde inte göra mer så vi fick åka hem. Vi får hoppas att hon äter bättre här hemma.

2009-02-13 @ 17:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback