20/2; fredag

Linus och datorn trängs i knät. Stieg Larsson, Linus (det fullkomligt bubblar ord från Linus - jag vet inte om det beror på öronen, men ord kommer det!) och pippi försöker överösta varandra. Jag städar - vet inte hur många gånger jag har dammsugit den här veckan. Ibland flera gånger varje dag. Solen avslöjar. Jag har putsat ett par fönster. Med Stieg i lurarna. Ska byta gardiner, men de är i tvätten. Jag tog en paus i städningen och fikade med Linus i stället. K är hos en kompis. Samma kompis K hade tänkt ringa, ringer precis efter frukost. De skulle åka skridskor. Lie sol. Fint vinterväder. Linus och jag ska nog snart gå ut oxå. Senare ska vi till Klaras lilla häst, och fira Tilda. Men nu är pausen slut. Dags att fortsätta städningen!
Tack Mia - för fina ord och upplysningen. Men kanske Måste jag esemstra(K:s ord) dig - det kan ha blivit en tvångshandling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback