12/7; söndag

I fredags skulle jag gå ett spår åt Stimma. parkerade bilen med hundarna nere på vägen mot Holmarna, och började gå, la ut fyra pinnar, och sedan sparade jag slutpinnen för att lägga den nära vägen. men vägen kom aldrig, och jag insåg snart att jag var vilse... Jag ringde Anders, som tog barnen i bien och körde och tutade. men jag hörde varken tuten eller skallen från hundarna. Ganska långt senare - när As telefon har dött - kom jag till en grusväg, men kände inte igen den. Valde ett håll.. Ännu senare så ser jag sjön långt borta, och kyrkan ligger liksom till höger om sjön, vilket innebär att jag har gått nästan runt sjön... och gick länge tills jag kom till en skylt med Osaby naturresrvat. Går och går, och dessutom utan hundarna. Anders ringer hemifrån och får hämta mig mellan Osaby och Dänningelanda - men då har jag även passerat skylten till Vetlanda... Han körde mig till hundarna, jag gick delar av spåret - slutade efter andra pinnen, det gick bra. Men det blev inget uppletande, jag var rätt hungrig och trött efter strapatsen!
Vi åkte ner till Ekö senare samma dag, och i lördags kom Anne, Olof, Tova och Tilda. De åkte hem idag - och då har vi även preliminärbokat en resa till Thailand i början av nästa år från Växjö! Vi var en runda på blåbärsön. Nu njuter vi av vin, film och chips. Jag sprang en runda i Matvik när jag lämnade våra gäster - skönt. Imorgon ska Martin och Anders spela golf.

Kommentarer
Postat av: Eric

Och numera står det överst på Klaras önskelista: Karta och kompass till mamma :)

2009-07-13 @ 23:02:32
Postat av: humpe

den moderna varianten av karta och kompas heter GPS,kanske kan vara något?!!?!

2009-07-14 @ 15:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback