5/7; snabb söndagsdementi

Jag måste dementera! Alla ormar i Sverige kan simma! Jag fick ju inte ihop det - jag har lärt mig att om det finns orm på en ö i skärgården finns det på alla. Och ofta finns det huggormar i skärgården - men så hörde jag vid ett tillfälle i våras att huggormar inte kan simma! Och det är här dementin kommer in... Jag läste på idag. Alla ormar i Sverige kan simma! Nu vet vi det! Vi glömmer det aldrig. Huggorm har träffats på här på vår ö i vår. Huggorm, till råga på allt.
Nu står maten på bordet - och för första gången sedan vi kom till Ekö den här gången ska vi äta inne. Om det beror på vädret - som är lite kallare, men uppehåll eller på tennisen på TV får ni gissa själva.
Nu är det bara vår familj här på ön. Planeringen tar vi som det kommer. Ha det bra - det har vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback