7/7; tisdag

Nu är vi hemma i Vlöv igen. I en stund känner man sig privilegierad som har två hus - två hus att trivas i. Sedan kommer man hem, med tvätt, går ner i källaren och inser att det är för blött i källaren... Det har visst regnat mycket här, och troligtvis har det inte hunnit rinna undan, utan lite har trängt in genom väggarna. Torkar. Skrubbar. Hoppas. Att en gång - är ingen gång. Undrar om en gång kräver åtgärd? Klipper gräs. Långt gräs. Bakar kaka med päron. Inser att rotern är död. Och sedan kommer det ingen signal till TVn. Det har åskat massor här. Telefoner har slagit ut. Vi hade dragit ur TV och telefoner. Men något har hänt med antennen. Mitt i detta har Anders bestämt att han ska spela golf i kväll. Jag vill bara få allt detta fixat. Längtade efter en löparrunda. Men ringde Sandra - både hon och Eric följde med på en långprommis med hundarna och Linus. Skönt. Badade med Linus när vi kom hem Försökte titta på allsång via nätet men det mobila bredbandet var för långsamt (?) så det gick inte. Så vi körde till S och E - och fick både allsång och jordgubbar. Tack för gästfriheten! Jag kände att mitt humör var på väg ner, min energi höll på att ta slut - men de fyllde på den. Och när vi kom hem, la jag barnen och körde en runda till med gräsklipparen för att samla ihop gräset. Nu har jag precis kommit in, och Anders är påväg hem.

Kommentarer
Postat av: Helen

Härligt med så goa vänner! Perfekt avstånd också. Stor sommarkram från Danmark

2009-07-09 @ 11:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback