9/7; torsdag

När jag satt hos Eric och Sandra - så sa jag att det kunde vara den nya antennförstärkaren som var problemet.. När Anders kom hem, så visade det sig att det var precis det som var problemet, eller nu har jag glömt hur det var exakt, men TVn började funka och jag lev nöjd och glad! Vi behövde varken upp på vinden, eller köpa ny TV - eller antenn... Nu sitter jag och tittar på sporten, efter god mat hos grannarna, och ett antal glas vin. Anders, Martin och Eric fiskar och jag fick just ett SMS (eller SMester som sa K sa så sött) av A för en liten stund sedan med en bild på en 4kgs-gös! Idag har vi varit i staden - vi lände K hos grannarna - och köpte födelsedagspresent till henne. Ett nitendo DS, vi åt lunch, köpte ett par sko, en ljuskrona till uterummet, kollade lite semesteralternativ till vintern... Igår var vi på IKEA - lämnade barnen hos Anna med kusiner (K) och farfar (L), och handlade till uterummet. Ett nytt bord och en bänk. Det blev bra, men vi har fått reklamera bordsskivan och ska få en ny. Vi besökte Lotta - som vi lärde känna när vi pluggade och som flyttade till Halmstad och sedan till Älmhult. Det var så roligt att träffa henne och hennes Ola. Jag hoppas verkligen att det inte dröjer ett år till nästa gång!
Jag fick ett mail av underbara Mia - som undrade hur det var med Hiho. Och det är bara bra! Han var med på löparrundan igår, och långpromenaderna - han är precis som vanligt! Och det var han redan dagen efter. Jag vet inte vad som hände - jag vet bara att han är pigg igen!
Imorgon åker vi nog mot ön igen, och stannar förmodligen till efter Ks födelsedag. 19 juli fyller vår tjej 7 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback