22/6; måndag

Idag har Linus och jag varit hos talpedagogen - som fortfarande, och inte oväntat, bedömer honom som sen. Hon skulle skicka en remiss till psykolog. Kanske kan han få gå på "språkförskola" - men då får det inte finnas någon annan diagnos, och därför behöver han göra en psutredning. Hon nämnde autismdrag? Hon tänkte på hans bilekar och att han inte leker så mycket med andra barn. Nåväl, det gick bra han var samarbetsvillig och sedan gick vi ner på stan och handlade lite. Sedan mötte vi upp Sandra, Eric och Klara vid badet. De hade bakat supergoda bullar! Tack snälla för fikat och för att K fick vara hos er idag!
Ikväll har jag klippt gräs, cyklat en runda med Stimma och Anders har spelat lite golf. Pappa är inte hel pigg - han ser dubbelt och är trött. Men idag var han på ett jobbmöte och han rör sig och pratar. Han hade fått en lapp där det stod att misstänkt diagnos var krampanfall - vilket säkert är sant, men bara delvis tror jag. Han kom ju inte in med krampanfall - även om det var det som gjorde att han snabbt blev sämre. Kan han ha fått en stroke först som inte syntes på hjärnröntgen - de sa ju att den inte kunde ses i akut skede? Borde man inte kontrollera det i så fall?
Nu ska vi dricka lite te. Våra halsar gör lite ont. Och en tå (igår fick det bli den lilla löparrundan - det var omöjligt att springa för en ond tå, eller leden vid tån, huallux svalgusen?, - och jag vet inte ens vad jag har gjort), och en höft.
Och så har vi fått en god nyhet av goda vänner - de ska gifta sig! Grattis kära vänner, Helen och Ulf! Och ett stort grattis till de som gifte sig för ett par helger sedan, men som jag tror att jag har glömt gratta - Lena och Niklas!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tackelitack för grattis och trevlig helg i skärgården.

2009-06-22 @ 22:18:26
Postat av: Sandra

Nu vet vi vart trollen ska ta vägen! =)

2009-06-23 @ 21:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback