15/3; fridas och elins dag!

Idag har varit en vårdag. Vi har tränat hundarna lydnad (lite pip från Stimma, men hyfsat. några moment känns betydligt stabilare som hoppet och apporterna, och krypet och skallet samt inkallningen blir allt bättre - dock är det svårt att träna inkallning nu när inte rösten håller), spår (ett ca 500 m långt, med ca 100 min liggtid, bra upptag även om jag hade en förutfattad mening om att hon gick fel, och började fundera på hur länge A skulle låta oss bakspåra..., apporterna och vinklarna gör hon tjusigt bra) och uppletande (Kenzos var tiomässigt, Stimma tog inte ett föremål. Igår när vi körde så bytte hon ett föremål, och ville sedan inte ta det hon tog först). Sedan har vi tvättat bilen, och bjudit Sandra och Eric på våfflor. Nu spelar A innebandy. K är hos en kompis. och L och jag myser. Jag behöver ta det lugnt. Jag blir andfådd, och det bränner i bröstet, men jag är inte så förkyld längre.

Igår tappade K sin fjärde tand.

I melodifestivalen var det en operalåt som vann- vilket var väldigt otippat. Vi hade dock en trevlig kväll med goda vänner, ankbröst och turkiskpepparkola.

Imorgon är det studiedag - vi ska ägna oss åt ämnena. Det kan nog bli bra.

Kram och trevlig vecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback