22/3; söndag

Igår tränade vi - först sök med Kenzo och efter en fika i skogen så la A ett spår till Simma och mig i bokskogen. Vi åkte och tränade lydnad på klubben (det gick strålande bra!), köpte en grill och mat, och sedan tog vi spåret. Fullt med folk på stigarna - men spåret gick bra.

På kvällen invigdes grillen och grannarna var här. När de hade gått hem var det stopp i kökets avlopp igen - så A och jag kavlade upp ärmarna och påbörjade rensning - men kom inge vart, mer än att överfyllnadsskyddet i diskmaskinen gick på och vi måste ringa service för att kunna använda den. En dusch och sedan i säng jag fick en känsla av att vi inte hinner något, att det är så mycket som behöver fixas (typ Ks gardinstång, ett toaskåp, ett avlopp, fönsterbrädor, träning av hundar, hålet i taket, beskärning av träd... och det tråkiga är att det är inte mycket av det som jag kan fixa). Men somnade och idag ringde vi pappa som kom hit och hjälpte oss att fixa avloppet - det tog i stort sett hela dagen... Jag tränade ett uppletande med hundarna på promenaden (de gick bra), och så tränade jag lydnad ikväll. Men det var ingen skön känsla idag (så bra igår, så mycket sämre idag...) - inkallningen sackade hon på (körde därför några raka med gott godis), skallet hoppade hon på, och hoppet var både islag ibland och så la hon sig ett par gånger på andra sidan, och så var hon för lång på framåtsändandet... Undra om jag ska gå ut och träna igen (- jag tycker verkligen inte om när det inte går så bra som det kan, och får lite koncentrationssvårigheter på annat när det inte har gått bra - fast å andra sidan gick det inte superdåligt heller)?! A är på innebandy och barnen hos grannarna... Tanken är lite lockande - men kanske är det bättre att ta det imorgon... det har faktiskt gått bra tidigare i veckan, och här inne väntar blommorna på vatten, tvätt måste fixas och barnen ska få lite mat... Och dessutom har mitt knä svullnat upp, så det kanske är bättre och ta det lugnt?

Annars finns mina tankar hos min underbara vän Helen, vars kära vän och kollega gick bot i veckan, hastigt och oväntat.

Kram - var rädda om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback