9/3; måndag

Tack Hanna - dina varma ord, dina gulliga kommentarer. De värmer. I själen. Och så vill jag säga ett stort grattis till dig - jag förstod att du klarade halkbanan (för er som inte vet så går Hanna en intensivkurs i körkortstagningen) idag, kanske var det tack vare mina tips om att inte trassla in dig i ratten (det var någon som gjorde det har jag hört - och vet ni, hon bröt handen! Inga namn... men jag har en nära relation till henne kan man nog säga...) men framför allt var det nog dina egna insater som gjorde att du fixade det! Nu är det bara resten kvar - jag håller mina tummar för dig och hoppas att du snart kommer körande!

Idag kändes det som vår i luften igen. Hop och förtvivlan. Efter regn kommer det solsken. Jag kom hem, till mat som stod på bordet - hemlagad kålpudding - visserligen ett uppställt kök, men maten var väldigt god! Tack älskade vännen! Efter maten gick vi ut och tränade hundar. Tro det eller ej - men Kenzo klarade, om inte på första försöket, så på andra, att komma ända till framåtsändandet. Och detta gjorde han två gånger! Sedan åkte Anders på hockey och jag tränade Stimma. Ett helt okej pass. Och sedan gick jag in och röjde upp köket. Det var också helt okej - när man kan lyssna på en ljudbok samtidigt! Mitt tips för tråkigt hemarbete är verkligen en bra ljudbok i örat under tiden!

På onsdag kommer städerskan igen - en grattis timme ska vi få för att hon var sjuk sist hon var här och inte var nöjd med sitt arbete (vi var nöjda, men tackar ju inte nej till en gratis timme). Jag har dammsugit flera dagar i rad - det blir ju inte bättre bara för att man har en städerska - men kanske hinner hon ta mer under ytan än vad vi någonsin, eller åtminstone väldigt sällan, hinner.

Imorgon är det friluftsdag på jobbet - skridskor, streetdance, badminton, klättring och squash. Ikväll ska jag rätta lite uppsatser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback